Escollir-me en la solitud

La solitud escollida pot ser una font d’autoconeixement i creixement personal. Descobreix com fer-la teva sense por ni dependències emocionals.

Hi ha un moment del dia en què el soroll sapaga. La casa queda en silenci. El telèfon no vibra. I apareix una sensació estranya, difícil dexplicar. No és tristesa exactament, tampoc és angoixa. És una mena de buit que només fa ressò quan no hi ha ningú. Sembla venir de labsència dels altres, a vegades ho confonem amb fracàs, però i si és falta de connexió amb una mateixa?

Estar sola no és el mateix que sentir-se sola. Hi ha espais on escollim aquesta solitud, una que ens serveix com a espai de recàrrega, dautoconeixement. Però laltre, aquella soledat patida, és una experiència emocional de desconnexió sovint desagradable, és aquell sentiment de soledat que tenim tot i estar envoltades de gent.

Tens la capacitat destar sola? Segurament sí, però a vegades no ens arrisquem a provar-ho, ja que socialment no és ben rebut, sobretot quan nosaltres, les dones, hem rebut el rol de cuidar, sostenir, estar disponibles. Però estar sola no és quelcom negatiu, no és indicador de què alguna cosa falla, de no ser estimades, al contrari, és maduresa emocional.

I com és que ens costa tant? Por, al silenci, a estar constantment confrontant pensaments que aturem fent activitats constants. Parar implica preguntar si estem bé amb la vida que tenim, si ens sentim estimades, si estem satisfetes. Validació, aquella necessitat constant de rebre missatges o paraules de reconeixement, és aquesta dependència emocional subtil. Quan lautoestima ens condiciona i depèn del nostre rol de mare, parella, professional, amiga, qui som quan no estem exercint cap rol? No sens ha ensenyat a sostenir des de qui som, hem après a sostenir des del que fem pels altres.

Tot i això, la solitud també pot ser un espai de creixement, construint una relació segura amb una mateixa. Aprendre a estar sola no vol dir aïllar-se, vol dir escollir des del desig i no des de la necessitat, implica no haver domplir tots els buits amb soroll, ni acceptar relacions per por a la soledat. Podem escoltar les nostres necessitats, revisar límits, detectar allò que ens nodreix, recuperar el que desitgem.

Aquesta capacitat es construeix, buscant espais de solitud voluntària, estant, no produint. Petites accions com un passeig sense auriculars, un cafè sola. Fer accions des de la connexió, des del que mapropa a mi, no des de levasió. També podem revisar les nostres creences en base a la solitud, com estic sola perquè no soc suficient” o necessito algú per sentir-me completa”.

Podem començar per canviar el Com deixo de sentir-me sola?” al Quina part de mi necessita ser escoltada?”

 

Avril Fortià

Psicòloga Clínica

Centre Mas Ferriol

www.masferriol.com

Segueix-nos a les xarxes socials!

Descobreix articles similars

ESPELMES - GIDONA

LA TEVA PRÒPIA MARCA DE LUXE CATALANA 

Les espelmes perfumades viuen un autèntic boom gràcies a la decoració, l’autocura i el luxe quotidià. Des de grans marques internacionals fins a firmes catalanes com Cerabella, Ceras Roura o D’OCC Empordà, l’article explora com les espelmes han passat de ser un simple complement a convertir-se en una experiència sensorial i emocional dins la llar.

Llegir més »
HOME - GIDONA

Les claus del Home staging 

El home staging s’ha convertit en una tècnica essencial per potenciar la venda d’habitatges sense grans reformes. A través de l’ordre, la llum, la distribució i una decoració equilibrada, és possible transformar qualsevol espai en una proposta més atractiva, funcional i emocionalment connectada amb els compradors.

Llegir més »
JARDÍ - GIDONA

Maig al jardí: el mes que ho demana tot 

El maig és el mes més intens al jardí: les plantes creixen amb força, apareixen les primeres plagues i cada tasca compta. Podar, plantar, regar amb criteri i adobar correctament marcarà la diferència per gaudir d’un jardí sa i esplendorós durant l’estiu.

Llegir més »