Més de 200 obres, peces de vestir, fotografies, joies, objectes i documents procedents de les principals col·leccions internacionals permeten descobrir una faceta menys coneguda de Salvador Dalí: la seva relació amb la moda i el paper que aquesta va tenir en la construcció de la seva identitat i del seu univers creatiu.
Dalí i la Moda, que es pot visitar del 24 de setembre de 2026 al 31 de gener de 2027 al Palazzo Reale de Milà, s’ha inaugurat coincidint amb la Milano Fashion Week. El projecte està promogut per l’Ajuntament de Milà i produït pel Palazzo Reale, MondoMostre i Civita Mostre e Musei, en col·laboració amb la Fundació Gala-Salvador Dalí.
L’exposició reuneix obres de la Fundació Gala-Salvador Dalí de Figueres, el Dalí Museum de St. Petersburg (Florida) i el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid, així com peces procedents dels arxius de grans cases de moda com Schiaparelli, Chanel, Dior i Rabanne.
Un artista total
El recorregut mostra com Dalí va entendre molt aviat la moda com una eina per construir identitat, transformar el cos i comunicar una determinada imatge. La seva col·laboració amb Elsa Schiaparelli, Coco Chanel, Christian Dior o Paco Rabanne va donar lloc a vestits, joies, aparadors, vestuari escènic i performances que avui formen part de la història de l’art i de la moda.
Comissariada per Laura Bartolomé i Judith Clark, Dalí i la Moda proposa així una nova mirada sobre un creador que va entendre abans que molts altres que art, moda, cos, identitat i comunicació podien formar part d’un mateix llenguatge.



