La primera edició del Cardagràcia, el nou festival d’humor de Girona i Olot, ha tancat amb un balanç excel·lent després d’aplegar més de 3.000 espectadors entre el 10 i el 20 de juny. El certamen pren el relleu del Festimams, que enguany celebrava el seu desè aniversari, i inicia una nova etapa ampliant el seu abast territorial amb la incorporació d’Olot com a segona seu.
Durant onze dies, el festival ha programat dotze espectacles que han convertit Girona, Olot i també Vilablareix en punts de trobada per als amants de l’humor en català. El cartell ha reunit algunes de les figures més destacades del panorama actual, com Peyu, Magí Garcia (Modgi), Míriam Tirado, Fel Faixedas i Carles Xuriguera, Albert Om, Joan Maria Pou, Elisenda Pineda, Alba Segarra i la companyia Del Gremi.
La resposta del públic a la capital de la Garrotxa ha estat especialment destacada. Els cinc espectacles programats al Teatre Principal d’Olot van penjar el cartell de complet, confirmant l’interès per una oferta estable d’humor en català i consolidant la ciutat com a nova plaça de referència del festival.
Una de les novetats d’aquesta edició ha estat la creació del Premi Cardagràcia a l’Humor en Català, que ha distingit el veterà il·lusionista i humorista Màgic Andreu per la seva trajectòria i la seva contribució a la popularització de la màgia amb un llenguatge proper i humorístic.
L’organització, liderada per Fel Faixedas i Cal Tet Produccions, valora molt positivament aquesta nova etapa i ja treballa en futures edicions amb l’objectiu de continuar fent créixer un festival que, després de deu anys d’història, s’ha convertit en una cita imprescindible per a l’humor en català.



