Tornar

Reportatges

EL FUTUR DEL TURISME

 

Jordi Aparicio

Catalunya tancarà una de les temporades amb més arribada de turistes, malgrat que aquests cada vegada deixen al territori menys diners. Més facturació sí, però aquesta pujada significa més benefici per les empreses i pel país?

De la mateixa manera que té un cost habilitar cada temporada els hotels i els restaurants per l’arribada dels turistes, també té un cost habilitar infraestructures i serveis per fer més còmode l’arribada de turistes al nostre país. I un augment de turistes significa que més persones gasten i utilitzen serveis com ara policia, aigua, sanitat, bombers o neteja ; significa que els hotels i restaurants han de contractar més personal i comprar més mobiliari per donar servei a més turistes que s’allotjaran o menjaran en els establiments . Però clar si són més i gasten menys, potser els números al final de temporada no acabaran de sortir o bé no compensaran les inversions fetes. I d’això cal fer un estudi si és millor tenir molts turistes que gastin poc o pocs turistes que gastin molt. Per descomptat serà sempre molt més rendible per empreses i país tenir poc turistes però bons, de qualitat.

És del gènere absurd obrir les portes del nostre país i que el visitant es trobi amb cues inacabables de cotxes en diferents punts de la Costa Brava, contenidors d’escombraries plens a vessar a les 12 del migdia o que els municipis paguin estratosfèriques hores extres als serveis policials per garantir la seguretat . Igual que ho és, ampliar els restaurant per tenir més capacitat però al preu de contractar més personal si es vol fer bé la feina. I així i tot , s’intentarà no contractar el necessari o el més competent per poder tenir un resultat de beneficis a costa de donar un mal servei als seus clients. I al final què? Si els visitants al final reben un mal servei, segurament no tornaran. O optaran per contractar un apartament en comptes d’un hotel o anar al mercat en comptes d’anar als restaurants. I la despesa per turista encara baixarà més.

Més turistes que gastin menys és bo? No seria millor optar per la qualitat que no pas per la quantitat? Ens estem auto enganyant tots plegats? Som del gènere del “tu rai”? Hi pensarem?

Tornar