Tornar

Entrevistes

Clara Esteve, Organitzadora de Costa Brava Fashion Weekend

La Clara als 7 anys ja començava a esbossar maniquins amb paper i llapis i a fer roba a mà per les nines i anava per casa explicant a la família que volia estudiar disseny de moda, tot i que no la prenien massa seriosament. Però quan als 18 es va matricular en disseny de moda a IDEP i va marxar a Barcelona, la família li va donar tot el suport. Ara és dissenyadora de moda i forma part de l’equip de TCN des de fa 12 anys, responsabilitzant- se de les línies de Bany, Íntim i llenceria i col·laborant amb la línia de Pret-a-porter. El seu magnetisme i passió per la moda i sobretot per les fashion weeks l’ha portat a ser una de les organitzadores del Costa Brava Fashion Weekend, que es celebrarà a Sant Antoni de Calonge els dies 26 i 27 de juliol.
Tens 33 anys i ets dissenyadora d’una de les marques punteres en roba de bany i roba íntima com és TCN...

Sí! Vaig entrar a TCN de pràctiques quan vaig acabar els estudis de Disseny de Moda i ja porto 12 anys! Dins la marca, sóc responsable de les línies de Bany, Íntim i Llenceria i col·laboro amb la línia de Pret-a-Porter. Potser semblen molts anys però per mi cada any és diferent, cada temporada hi ha reptes nous dins la marca, com per exemple col·leccions de bany per Inditex, per Pepe Jeans, o col·leccions de submarques de TCN, com les anitgues Choff o Missing i la col.lecció de Mini TCN.

En què consisteix la teva feina com a dissenyadora?

Cada temporada al iniciar una col·lecció nova hi ha una recerca de tendències i de noves propostes. Primer, descobrint nous teixits, nous colors i nous acabats dins les diferents fires que es fan a Barcelona, Cannes i París i després seleccionant tot el material necessari per començar a desenvolupar una col·lecció. A partir de les idees i d’unes setmanes de feina surten els prototips, que es presenten a la Toton Comella, propietària i fundadora de TCN, o que treballem amb ella directament. Entre tot l’equip de disseny TCN escollim conjuntament quines peces seran les que formaran part de les col·leccions de la marca d’aquella temporada, que finalment es fabricaran i es posaran a la venda. Darrere tot això hi ha una feina tècnica i un treball de gestió general brutal: elaboració de fitxes tècniques, proves de patronatge, modelatge i confecció, estudis de color, estampació, bordats, etc.

TCN crea tendència...

Com et deia TCN es un lifestyle, hi ha una filosofia i estil propi creats per la Toton Comella. Ella té molt clar com és la “dona TCN” i és molt fidel a les seves peces, als seus bàsics i dissenys amb un estil molt marcat, tot i que sempre busca innovar i sorprendre. De totes maneres, a TCN no ens movem en una moda radical, deixant-nos endur per les tendències a nivell global del moment. I pot ser que sigui per aquest motiu que, dins la moda de Bany i Íntim, TCN és una marca referent. Som influencers!

I la teva feina t’obliga a viatjar sovint?

Malgrat que ara s’ha baixat una mica el ritme, si és cert que ens movem per les fires més importants que es fan a Europa, com Milà, París, Cannes i Barcelona... TCN és una marca reconeguda que sobretot ven el seu producte a Europa. A part de Catalunya, l’Estat Espanyol i Itàlia on estem molt consolidats, venem a França, Bèlgica, Grècia, Regne Unit i, puntualment, al Japó i als EEUU. El nostre mercat és bàsicament europeu.

El fet de ser dissenyadora fa que sempre estiguis oberta a veure i rebre influències, ja sigui a la platja, o fent shopping quan viatges?

Sí! és clar, sempre observo i analitzo qualsevol look, peça, color, estampat i forma que pugui veure, sobretot quan estic a la platja. M’hi fixo molt, sobretot en els biquinis. En aquest món mai estàs de vacances! T’he de dir que és molt motivador quan veus un disseny teu en qualsevol botiga de Cannes, París, Milà, Barcelona o Madrid. Això és una de les parts de la meva feina més agraïda! Els dissenyadors sempre tenim la ment oberta a inputs que ens poden arribar en qualsevol moment!

I com és la Toton Comella ?

La Toton és una persona molt implicada en tot el que fa, molt treballadora i perfeccionista. És exigent! I té un gust exquisit, sobretot pel color. Ens reunim quasi cada dia amb l’equip de disseny per tal d’estudiar i definir com serà la nova col·lecció, noves tendències, nous dissenys.

Les desfilades és una tema que t’apassiona?

Sí! Des de sempre! M’apassiona l’organització d’una desfilada com a tal i dins de TCN, de fet, porto la coordinació des dels inicis de la Passarel·la Barcelona – abans Passarel·la Gaudí i actualment 080 BCN– i la Passarel·la Cibeles, ara actual Mercedes Benz Fashion Week. Fer els càstings, treballar amb l’estilista, els fittings amb les models, organitzar tot el moviment amb les empreses que hi col·laboren, proves de so i il·luminació, gestió de backstage, etc. em fa gaudir molt d’una altra part del món de la moda que no és el disseny de producte.

I fa 3 anys et van trucar de Calonge per organitzar un esdeveniment de moda local...

Sí, em van contactar des de l’Associació de Comerciants, ja que jo sóc de Calonge. Em va agradar moltíssim. Organitzar un esdeveniment de moda al meu poble, Calonge, em va motivar molt i la veritat és que el “Calonge et posa guapa” va tenir una molt bona acceptació i gran repercussió. Ho vam realitzar com si fos una desfilada professional i va ser molt gratificant veure que, quan baixes “a peu de carrer” un tema que sol estar força idealitzat i pot semblar elitista, aconsegueixes una resposta tan positiva. A la gent li va encantar. I a mi només em suposava aplicar en un altre escenari el que faig dia a dia a la meva feina. Hem estat organitzant aquest esdeveniment durant dues edicions, actualment els Comerciants no el segueixen realitzant.

I neix el projecte Costa Brava Fashion Weekend!

Durant aquests dos anys hem fet un petit equip de gent com jo, uns culs inquiets, apassionats per la moda i amb dedicació professional dins el sector. Ara fa 7 mesos va sortir a la llum aquest projecte, el Costa Brava Fashion Weekend, amb la allà i per aquest motiu hem pactat un conveni de continuïtat de les properes edicions en el municipi. Ens van oferir un espai únic i encisador, la finca d’El Collet, que ens va enamorar a tots els integrants del grup des del primer moment que el vam trepitjar.

Professionalitzar vol dir que teniu un pressupost per tirar-ho endavant assegurant qualitat?

Hem estat dos anys organitzant l’anterior esdeveniment de manera altruista, com la resta de col·laboradors que hi participaven. Aquest any hem treballat per aconseguir un petit pressupost i, gràcies a això, podem parlar d’un esdeveniment on la qualitat i la professionalitat seran una realitat. El suport de les institucions públiques, com l’Ajuntament de Calonge, la Diputació de Girona, i diferents patrocinadors i col·laboradors han sigut clau per poder oferir un producte de qualitat. També hem fet una extensa recerca de nous dissenyadors per tal d’oferir exclusivitat. El resultat de tot això veurà a la llum el 26 i 27 de juliol als jardins del Collet, a Sant Antoni de Calonge.

I la selecció de dissenyadors?

Hem apostat per nous dissenyadors que hagin presentat almenys dos temporades i portin mínim un any al mercat. Molts els hem anat a buscar nosaltres però, des que vàrem muntar la pàgina web i obrir xarxes socials, hem pogut veure com s’ha anat estenent l’interès. Hem rebut moltes sol·licituds de participació de dissenyadors i marques de Barcelona, Girona, Costa Brava, Madrid o Sant Sebastià! Per això vam decidir obrir convocatòria i fer selecció. Utilitzem els nostres criteris, jo sempre dic que no són els millors, simplement són els nostres, i intentem ser justos amb l’estil del projecte quan escollim els participants que més hi encaixen. Una acurada selecció de dissenyadors i marques és bàsica perquè al final serà el que ens marcarà el caire de l’esdeveniment. De moment, us puc avançar que podrem veure a SSic & Paul de Barcelona, Cantamañanas, marca de la Costa Brava, SietedelOnce i Mivira de Barcelona, entre altres. A la zona del Market hi haurà també marques de complements, de bijuteria i algunes idea de professionalitzar el que havíem estat fent durant aquests dos anys. La idea és que fos una plataforma per a nous talents relacionats amb el món de la moda, una mostra itinerant que tingués la seu a diferents municipis de la Costa Brava. Com que en tot moment vam voler ser fidels als nostres antecedents, vàrem presentar el projecte en primer lloc a Calonge-Sant Antoni i els hi va encantar. Volien que ens quedéssim botigues, a les quals, per la filosofia de CBFW, no els podem donar cabuda en Passarel·la però volem que també tinguin un lloc al nostre esdeveniment!

I com heu organitzat aquest espai?

Per una banda hi haurà la passarel·la, eix central de l’esdeveniment, on desfilaran els diferents dissenyadors. Cinc desfilades dissabte i cinc diumenge que estaran físicament ubicades al nucli d’aquest espai, que hem batejat com “El balcó de la Costa Brava”! També hi haurà un Market – fira, on els dissenyadors i marques exposaran i vendran els seus productes. I, finalment, hi haurà la zona gastronòmica, que l’hem anomenat Vintage Food, on hi hauran unes caravanes vintage que oferiran diferents especialitats gastronòmiques, amb bar i cocteleria. Serà un esdeveniment que començarà a les 5 de la tarda i acabarà a la matinada. Hi haurà música en viu en format acústic, DJs i la banda de musics oficial del CBFW, ‘els Litus’, que posaran la banda sonora d’algunes desfilades i també ens oferiran concerts en directe.

Impressiona tot aquest muntatge!

Sí? T’impressiona? Això m’agrada escoltar- ho! (riu) Som un equip molt petit però molt motivat i apassionat! El projecte l’hem liderat i ideat en Jordi Roca, fotògraf, la Lena Mataró, publicista i relacions públiques i jo mateixa, dissenyadora de moda. Per poder muntar aquest esdeveniment ens hem envoltat d’un petit equip de col·laboradors en comunicació, en xarxes i web, ajudants de passarel·la, fotògrafs, equip de Market i gestió de producció. A part d’aquest team també comptem amb els mitjans que posa l’Ajuntament, el personal que ens dóna suport, les empreses que hem contractat de so, il·luminació, models, equips de make up & hair...i tota la llista que segueix. Estem molt contents malgrat tota la feinada que comporta! Hem destinat part del nostre dia a dia a aquest esdeveniment, combinant-lo amb les nostres feines i vides personals.

I l’entrada serà lliure?

Sí, l’entrada és gratuïta, només hem posat un parell de “premisses”. Una és una mínima correcció en el vestir (riu)... M’explico, tampoc cal venir de vint-i-un botons però, al ser un esdeveniment al pic de l’estiu, és important que el públic sàpiga que no hauria de venir vestit de platja. És una fashion weekend i volem que tingui el puntet d’estil que li pertoca. L’altre premissa per entrar és descarregar- se gratuïtament la invitació al nostre web. D’aquesta manera assegurem que el públic assistent té un interès pel projecte i per la moda en general, i això és positiu per CBFW, pel mateix públic i sobretot per les marques que hi participen. Les invitacions estaran disponibles en breu a www.costabravafashionweekend. com, estigueu atents a les nostres xarxes! Fashion Lovers, el 26 i 27 de juliol us esperem a CBFW!

Tornar